Trăim într-o lume dinamică, cu multiple avantaje, în care avem posibilitatea de a trăi şi munci legal în orice stat membru al Uniunii Europene. De acest drept profită milioane de români care au ales Italia, Belgia, Germania, Olanda, Spania sau Franţa pentru a le fi casă. Mulţi au ales să plece împreună cu familia, definitiv sau temporar.
Deoarece situaţiile neprevăzute pot apărea oricând şi de cele mai multe ori ne iau complet prin surprindere, vă recomandăm să citiţi acest articol pentru a fi în temă dacă vă aflaţi în situaţia de a munci în străinătate sau de a avea alte rude sau prieteni în alte ţări, în eventualitatea în care survine un deces să ştiţi la ce să vă aşteptaţi dacă dumneavoastră sunteţi persoana responsabilă de repatriere decedat.
Fiecare familie din România are cel puţin o rudă plecată la muncă în străinătate sau mutată definitv în altă ţară, fie că este vorba despre o rudă de gradul I, II sau mai îndepărtate. Uneori intervin situaţii nefericite pe care nu ştim cum să le gestionăm, iar de aceea am scris acest articol cu informaţii utile despre repatrierea decedaţilor.
Atunci când decesul unei persoane dragi survine într-o ţară străină (Belgia, Olanda, Turcia, Ucraina, Ungaria, Italia, Anglia, Franţa, Germania, Spania, Portugalia sau alte ţări), este necesară repatrierea decedatului cu o firmă specializată în transport funerar internaţional.
Transportul din străinătate se efectuează rutier cu autofunerare frigorifice SAU, în cazul unor distanțe mai mari, transportul poate fi efectuat aerian, iar preluarea sicriului din aeroport se face de către o firmă autorizată cu respectarea normelor în vigoare.
Operaţiunea de repatriere a decedaţilor este un serviciu complex şi implică o parte riguroasă de întocmire de documente şi existenţa mijloacelor de transport omologate pentru această operaţiune.
- Întocmire documente: certificat de deces formularul C internațional (pentru țările UE) sau certificat de deces național Apostilat (pentru țările ce nu fac parte din UE).
- Pașaportul mortuar este documentul care se obține în urma sigilării sicriului și cuprinde date exacte despre transport: număr autofunerară, nume șoferi și itinerarul parcurs cu menţionarea punctelor de trecere ale frontierelor care vor trebui respectate. Acest document este necesar să însoţească certificatul de deces internaţional când se solicită transcrierea (obținerea certificatului de deces în ţara de destinaţie).
- Sigilare sicriu: se efectuează de către personalul firmei în prezenţa unui reprezentant al DSP-ului care aplică sigiliul și eliberează pașaportul mortuar.
- Preluare și pregătire decedat: îmbălsămare profesională prin tanatopraxie, cosmetizare, îmbrăcare decedat, păstrare la camera frigorifică până în ziua plecării (dacă este cazul).
- Sicriu pentru repatriere în conformitate cu normele Europene: acesta asigură condițiile optime necesare unui transport funerar internațional, sicriu de lemn/zinc, cu valvă de epurare a gazelor, saltea sau pulbere pentru absorbţie.
Agenţia de servicii funerare asigură consultanță gratuită pentru întocmirea documentelor necesare înhumării, cremării, obținerii ajutorului de înmormântare cât și a documentelor pentru repatriere în cazurile de deces survenite în afara țării (certificat medical constatator al decesului, certificat de deces, documentele necesare pentru obţinerea locului de veci, adeverintă de înhumare, certificat de îmbălsămare, dosarul pentru ajutor înmormântare de la Casa de Pensii, pasaport mortuar, certificat de incinerare).
Agenția funerară este non-stop alături de Dvs și vă asigură servicii funerare complete. O firmă din acest domeniu deţine experienţa relevantă şi toate mijloacele necesare pentru a organiza cu succes orice aspect ce ţine de o înmormântare.
Serviciile de transport funerar internaţional sunt disponibile pentru cetăţeni din TOATĂ ROMÂNIA în condiţii avantajoase, cu promptitudine şi discreţie maximă.
Costurile de transport se calculează individual în funcţie de specificul fiecărei operaţiuni în parte, de aceea vă rugăm să conectaţi firma de servicii funerare pe care o preferaţi prin email sau telefon şi să oferiţi toate detaliile înainte de a solicita o ofertă personalizată de preţ.