SEO în 2024 – cum se face promovare online eficientă

647
SEO în 2024 - cum se face promovare online eficientă

Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) se referă la buna structurare a site-ului astfel încât să fie uşor de indexat de către Google şi cuvintele cheie ţintite pentru poziţionare să fie scoase în evidenţă, iar întreg content-ul să fie organizat în jurul acestora. Pentru o bună optimizare SEO este necesar ca site-ul să conţină mult content de bună calitate, de preferinţă unic, imaginile şi videoclipurile să fie consistente şi optimizate ca dimensiuni, meta-tag-urile şi marcajele Schema.org să fie corect implementate, Google Search Console şi Analytics să fie instalate pentru identificarea şi remedierea rapidă a eventualelor bug-uri care pot apărea.

Metodele de promovare în Google cele mai importante sunt două, Google Ads (cu plata direct la Google în funcţie de CPC – Cost Per Click) şi promovarea SEM (Search Engine Marketing). În timp ce Google Ads este uşor de utilizat de oricine deţine cunoştinţe minime despre utilizarea platformelor online, promovarea SEM este o variantă mai complexă, ce necesită ajutorul unui specialist SEO.

În ultimii 20 de ani, internet-ul a fost într-o continuă schimbare. Foarte puţin s-a păstrat neschimbat, iar cel mai constant element în această ecuaţie este Google şi randamentul acestuia în identificarea şi obţinerea de noi clienţi.

Pentru promovarea cu succes a unui business în mediul online este foarte important de aplicat strategii de promovare personalizate în funcţie de profilul potenţialului client.

Ca exemplu, utilizarea reţelelor sociale este utilă pentru furnizorii de bunuri de larg consum cum ar fi îmbrăcăminte şi încălţăminte, produse cosmetice, de curăţenie, mobilier, decoraţiuni sau servicii universal valabile pentru publicul larg.

Atunci când nişa se restrânge (şi aceasta este cel mai frecvent întâlnită situaţie), identificarea potenţialilor clienţi din reţelele de socializare este mai dificilă şi cea mai eficientă modalitate de promovare rămâne în continuare prezenţa optimizată în motoarele de căutare.

Circula mai demult o vorbă care spunea aşa: „Dacă nu eşti online, nu exişti.” Desigur, este o idee, dar sunt foarte multe website-uri care sunt online, dar nu există fiindcă vizitatorii nu ajung niciodată să le acceseze din două motive: fie nu sunt suficient de bine optimizate din punct de vedere SEO al conţinutului, astfel încât să fie găsite uşor pe căutările Google, fie nu sunt suficient promovate astfel încât să atragă vizitatorii.

Cursurile online despre SEO nu au nicio relevanţă! Efectiv sunt bani aruncaţi aiurea, cunoştinţele obţinute în cadrul unui astfel de curs sunt minime şi la nivel pur teoretic.

Atenţie la şarlatani! Există foarte mulţi aşa zişi „specialişti SEO” numai cu numele, care pretind că se pricep la optimizare SEO însă în realitate singura lor cunoştinţă este scriere de advertoriale cu link-uri incluse. Da, este şi aceasta o etapă din procesul de promovare online, scrierea şi publicarea advertorialelor cu link-uri dofollow, însă asta nu e tot.

Un specialist SEO adevărat trebuie cunoască tehnicile actualizate de optimizare SEO on-page şi să îmbine toate resursele off-page disponibile pentru promovarea eficientă a site-ului online, de la advertoriale la bannere, link exchange sau one-way sitewide links, prezenţă social media şi alte site-uri relevante pentru specificul afacerii respective, să utilizeze tool-uri specifice pentru identificarea cuvintelor cheie cele mai căutate, să urmărească evoluţia poziţionărilor şi să acţioneze în consecinţă cu update-urile algorimtului Google, care sunt destul de frecvente şi uneori chiar semnificative.

banner keywords

Recomandare Google Ads

Optimizarea bugetului de promovare este o chestiune care trebuie să fie constant în mintea celor care utilizează campaniile Google Ads pentru promovare.

Actualizarea cuvintelor cheie negative este cea mai importantă acţiune care poate fi luată pentru eficientizarea bugetului.

În funcţie de cum sunt setate cuvintele cheie, Google va livra anunţurile pentru o gamă extinsă de căutări, ce trebuiesc urmărite atent şi excluse cele care nu pot fi productive cu adevărat.

Recomandare SEO

Pentru partea de SEO/SEM vă recomandăm parteneriatul cu o firmă sau un specialist cu experienţă îndelungată, deoarece cunoştinţele adunate în timp sunt cea mai bună resursă.

Pentru o eficientizare a costurilor este recomandat un parteneriat cu o firmă ce deţine o reţea proprie de site-uri specializate în promovare online, pentru a nu exterioriza bugetul de promovare sau pentru a-l extinde foarte mult.

banner SEO